Кристине Ополайс

Кристине Ополайс

Биография

Кристине Ополайс е едно от най-търсените сопрани на международната сцена днес, с твърдо установена репутация сред най-изтъкнатите певици актриси в света, съчетавайки блестящ тон и неудържима драматична интензивност. Ополайс се изявява в Метрополитън Опера Ню Йорк, Виенската Щатсопер, Дойче Щатсопер Берлин, Баварската Щатсопер, Театро ла Скала, Оперния театър в Цюрих и Кралската опера Ковънт Гардън. Тя работи с диригенти като Даниел Баренбойм, сър Антонио Папано, сър Саймън Ратъл, сър Марк Елдер, Даниел Хардинг, Андрис Нелсонс, Фабио Луизи, Кирил Петренко и Семьон Бичков.

След нейното приветствано от критиката превъплъщение като Катерина Исмаилова в „Лейди Макбет от Мценск“ на Шостакович с Андрис Нелсонс и Бостънския симфоничен оркестър в началото на 2024 г., Ополайс повтори ролята – за която беше похвалена от „Operawire“ за нейното „мощно“ изпълнение и „невероятна гъвкавост” – в Staatsoper Hamburg под палката на Кент Нагано.

През сезон 2024/25 Ополайс се присъединява към оркестъра на Финландската национална опера, дирижиран от Родерик Кокс за изпълнение на Симфония № 14 на Шостакович, която тя изпълнява и като част от фестивала Шостакович на Gewandhausorchester под палката на Нелсонс. Тази творба Ополайс също официално записва с Бостънския симфоничен оркестър за Deutsche Grammophon.

Допълнителни изяви през този сезон включват демонстрация на нейния разнообразен репертоар с избрани арии от Чилеа, Дворжак, Верди, Понкиели и Пучини за гала за откриването на сезона със Симфоничния оркестър на Антверпен, дирижиран от Керем Хасан. Забележителен рецитал включва нейното завръщане в Китай, с дати в Shanghai Oriental Art Center и Suzhou Bay Grand Theatre заедно с пианистката Agnese Eglina; двойката също обедини сили миналия сезон за поредица от рецитали в Латвия, Унгария и Бразилия.

Кристине Ополайс е известна с отличните си изпълнения в Metropolitan Opera House, включително изявите си в „Бохеми“ и „Мадам Бътерфлай“, когато през 2014 г. тя влезе в историята в Met с две дебютни роли за 18 часа. В Met тя участва в нови продукции на „Манон Леско“ и „Русалка“, които бяха излъчени за международен публика като част от сериала Met’s Live in HD cinema. През 2018 г. Ополайс се завърна в Met, за да изпее „Сестра Анджелика“, роля, която преди това записа в лейбъла Orfeo.

Изявите на Ополайс в Кралската опера, където е обявена за „водещото сопрано на Пучини днес“ (The Telegraph), включват главните роли в „Тоска“, „Манон Леско“ и „Мадам Бътерфлай“. Тя също има значителна връзка с Bayerische Staatsoper, която започва през 2010 г., когато дебютира като „Русалка“ в новата постановка на Мартин Кушей. В Мюнхен тя освен това приема ролите на Манон Леско, Мадам Бътерфлай, Татяна в „Евгений Онегин“, Маргарита в „Мефистофел“ и Вителия в „Милосърдието на Тит“.

Ополайс участва във фестивала в Залцбург, BBC Proms, Tanglewood Festival, Musikverein Wien, Baden-Baden Festspielhaus, Royal Opera House Muscat, Royal Concertgebouw и Carnegie Hall. Свирила е с оркестри като Berliner Philharmoniker, Gewandhausorchester Leipzig, Concertgebouworkest, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, Filarmonica della Scala и Симфоничния оркестър на NHK. Дискографията на Ополайс включва DVD на „Тоска“ в Баден-Баден с Берлинската филхармония, дирижирана от сър Саймън Ратъл.

Виж всичко