Константин Тринкс е роден на 9 април 1975 г. в гр. Карлсруе, Германия.
Първото му музикално преживяване е свиренето на пиано и валдхорна. Също така от ранна възраст е включен в различни ансамбли и хорове. През 1994 г. започва да следва дирижиране в Държавната музикална академия в Карлсруе при проф. Волф-Дитер Хаушилд и пиано при проф. Гюнтер Райнхолд. Завършва през 2000 г. с отличен успех.
По време на обучението си г-н Тринкс работи през 1996 г. като корепетитор на „Дон Жуан” в театър „Алто” в гр. Есен и за фестивала „Кастел” в Цвингенберг през 1997 г. От 1997 до 2000 г. е ангажиран в Баденския държавен театър в Карлсруе като гост-корепетитор и личен асистент на Маестро Кадзуши Оно, като работи по многобройни оперни постановки. Там през 1997 г. той ръководи хорови репетиции за „Младият лорд” от Ханс Вернер Хенце. Бидейки сам ентусиазиран тенор, г-н Тринкс пее в Камерен хор „Щутгарт”, дирижиран от Фрийдер Берниус от 1999 до 2001 г.
На Швецингенския фестивал през 1999 г. той асистира на Томас Хенгелброк, и на Андреас Шперинг на фестивала „Хендел” в Карлсруе между 1998 и 2002 г. Г-н Тринкс е също така стажант по време на постановката на „Танхойзер” на Кристиан Тилеман на Байройтския фестивал през 2002 г. Той е стипендиант на „Академи Музиктеатер хойте” от 2003 до 2005 г.
След 2000 г. има твърд ангажимент като вокален педагог и диригент в Баденския държавен театър, Карлсруе. Дирижира „Сватбата на Фигаро”, „Прилепът”, „Пуритани”, „Вива ла мама”, „Щастливата измама”, „Звънчето” и „Евита”.
Г-н Тринкс е назначен за втори диригент в Саарбрюкенската държавна опера през 2002 г. и значително разширява репертоара си: „Летящият холандец”, „Арабела”, „Хитрата лисичка”, „Трубадур”, „Бал с маски”, „Лучия ди Ламермур”, „Отвличане от сарая”, „Хофманови разкази”, „Продадена невеста”, „Веселите уиндзорки”, „Орфей в ада” и „Клетниците”.
През този период той дирижира и много балетни спектакли, инициира и дирижира младежки концерти, както и специални концерти, посветени на „Хвалебствена песен” от Втора симфония на Менделсон през 2002 г. и на Шумановите „Сцени от Гьотевия „Фауст” през 2004 г.
През третия си сезон в Саарбрюкенската държавна опера г-н Тринкс ръководи четири нови продукции, една от която е получилата широко признание премиера на операта „Нетърпимост 1960” от Луиджи Ноно през неговата юбилейна 2004 година. През 2005 г. е назначен за първи „капелмайстор” и заместник музикален директор. Нови постановки на „Дон Карлос”, „Бохеми” и „Дон Жуан”, както и няколко представления на „Електра”.
Като действащ музикален директор в Саарбрюкенската държавна опера от 2006 до 2009 г. г-н Тринкс дирижира премиерите на „Рейнско злато”, „Лоенгрин”, „Саломе”, „Вълшебната флейта”, „Кармен”, „Травиата”, „Селска чест”, „Палячи”, както и „Кулерво” от финландския композитор Аулис Салинен. Европейската премиера на операта „Първият император” от китайския композитор Тан Дун получи голямо признание. Той дирижира и младежки танцов проект, основан на „Жар птица”, в сътрудничество с хореографа Ройстън Малдум.
Симфоничните концерти със Саарбрюкенския държавен оркестър включват произведения като Трета и Седма симфония на Антон Брукнер, „Немски реквием” от Йоханес Брамс, „Концерт за оркестър” от Бела Барток, „Тил Ойленшпигел” от Рихард Щраус и Пета симфония на Чайковски.
През октомври 2008 г. г-н Тринкс прави своя дебют в Дармщатския държавен театър с премиерата на „Нюрнбергските майстори певци”. Той е главен музикален директор там от сезона 2009/2010.
Първи продукции на „Аида” „Кавалерът на розата”, възстановки на „Парсифал” и „Хензел и Гретел”. И световната премиера на ранното произведение на Карл Орф „Гисей – Жертвоприношението” в тандем с премиерата на по-късното му произведение „Комедия за края на времето”, излезли също и на DVD. Концерти, между които Пета симфония на Малер, Седма симфония на Бетовен и Пета симфония на Шостакович.
Артистично сътрудничество с много други оркестри. Ето кратък обзор…
През 2004 г. „Така правят всички” в Клагенфуртския държавен театър. Гала концерт „Верди” в манастира Ебербах с Франкфуртските симфоници. Успешният дебют в Германия на симфоничния оркестър „Кей Би Ес Сеул” по време на оперен гала концерт във Висбаден. През 2006 г. „Дон Жуан” в Клагенфуртсткия държавен театър, „Риголето” в Манхаймския национален театър и „Лучия си Ламермур” в Нюрнбергския държавен театър.
Концерти с Франкфуртския радио-симфоничен оркестър, Мюнхенския радио-симфоничен оркестър, Щутгартските филхармоници, Ройтлингенската Вюртембергска филхармония, Рощокската северногерманската филхармония, Инсбрукския тиролски симфоничен оркестър, Оркестъра на Пфалцтеатер Кайзерслаутерн, Баден-Баденската филхармония, Немската филхармония Саарбрюкен Кайзерслаутерн, Фогтландската филхармония и камерния оркестър „Фолкванг” в Есен.
През есента на 2007 г. е възстановката на „Дон Жуан” в постановка на Петер Конвични в Берлинската Комише Опер, както и откриващ концерт на Международния фестивал „Антон Рубинщайн 2007” с филхармонията на Санкт Петербург.
Японски дебют през декември 2008 г. в Ню Нешънъл Тиатър Токио – нова продукция на „Дон Жуан” с международен състав. Връща се там за „Бохеми” през 2012 г. и за „Танхойзер” през 2013 г. Преди това дирижира Пета симфония на Малер с Токийския филхармоничен оркестър през май 2010 г.
Успешен дебют в Земперопер в Дрезден през март 2010 г. с „Кавалерът на розата”. Още представления в края на лятото на 2010 г. През сезон 2011/2012 „Капричио” от Рихард Щраус и „Хензел и Гретел” – плюс нова постановка на „Шванда гайдарят” от Яромир Вайнбергер.
Дебют в Парижката национална опера в края на 2010 г. с възстановка на „Продадена невеста”.
Високо признат дебют в Мюнхенската баварска опера по време на оперните фестивали през 2011 г. с „Кавалерът на розата”. Завръщане в Мюнхен с редица представления на същата опера през 2011/2012 г.
През 2011 г. в Дармщатския държавен театър: нова продукция на „Пръстенът на нибелунга” на Вагнер.
През 2012 г. „Сватбата на Фигаро” във Франкфуртската опера.
През 2013 г. „Танхойзер” в Националната рейнска опера в Страсбург.
С „Турандот” дебют в Берлинската Дойче Опер през 2014 г.
http://www.constantintrinks.com/