Един от водещите световни сопрани, Фиоренца Чедолинс е пяла главните роли в опери от Верди и Пучини в някои от най-големите световни театри, включително Миланската „Ла Скала“, Виенската държавна опера, „Метрополитън“ в Ню Йорк, Кралската опера „Ковънт гардън“ в Лондон, Парижката национална опера, Цюрихската опера, Залцбургския фестивал, Баварската държавна опера в Мюнхен, Новия Токийски национален театър, Националната академия „Санта Чечилия“ в Рим, театър „Реал“ в Мадрид, театър „Лицеу“ в Барселона, Арена ди Верона, театър „Ла Фениче“ във Венеция, театър „Реджо“ в Парма, „Маджо музикале фиорентино“, театър „Сан Карло“ в Неапол.
Работила е с диригенти като Зубин Мета, Рикардо Мути, Мюнг Вун Чунг, Рикардо Шаи, Лорин Маазел, Фабио Луизи, Никола Луизоти, Даниеле Гати, Даниел Орен, Марчело Виоти, Нело Санти, Хесус Лопес-Кобос, Джанлуиджи Джелмети и с режисьори като Робърт Карсън, Уго де Ана, Джанкарло дел Монако, Уилям Фридкин, Денис Криф, Марио Мартоне, Дамиано Микиелето, Джулиано Монталдо, Пиер Луиджи Пици, Дейвид Паунтни, Греъм Вик и Франко Дзефирели.
През сезон 2014/15 постига голям успех с изпълненията си на „Мадам Бътерфлай“ (Чо-чо-сан) в „Маджо музикале фиорентино“ и Билбао, „Тоска“ (едноименната роля) в театър „Лицеу“ в Барселона, в театър „Сан Карло“ в Неапол, във Флоренция и Палма де Майорка, „Фалстаф“ (Алис) в Холандската опера, „Аида“ (едноименната роля) в Мачерата и по време на турне в Япония, „Евгений Онегин“ (Татяна) в Палма де Майорка, както и „Палячи“ (Неда) в Миланската „Ла Скала“.
Тя започва сезон 2015/16 с „Тоска“ в театър „Ла Фениче“ във Венеция. Следват „Бохеми“ (Мими) в театър „Карло Феличе“ в Генуа, „Тоска“ в Лайпцигската опера и „Федора“ в театър „Сан Карло“ в Неапол.
По време на кариерата си получава множество награди и номинации, сред които наградата „Абиати“ на италианската критика, Оперни награди за 1999 и 2001 г., наградите „Зенатело“ на Арена ди Верона за 2000 и 2001 г. и наградата „Кампоамор“ на испанската критика.
Обширната ѝ дискография включва няколко DVD-та, включително „Дон Карлос“ на живо от Миланската „Ла Скала“, „Фалстаф“ от Залцбургския фестивал, „Луиза Милер“ от Вердиевия фестивал в Парма, „Мадам Бътърфлай“ и „Тоска“ от Арена ди Верона, „Норма“ от театър „Лицеу“ в Барселона, „Мария Стюарт“ и „Лястовичката“ от театър „Ла Фениче“ във Венеция, „Палячи“ от Цюрихската опера и „Норма“ от Новия Токийски национален театър, както и записи на „Трубадур“(на живо от театър „Реджо“ в Парма, „Вилиси“ (на живо от Генуа), „Тоска“ за Decca и „Норма“ за Bongiovanni.
Активна и в образователната сфера, тя води курсове в следдипломното обучение в Консерваторията на Италианска Швейцария.