Биография
Филипо Тонон завършва Университета по архитектура във Венеция през 2000 г., а през същата година получава дипломата си по „лирично пеене“ под ръководството на мецосопраното Паола Пати. През 2006 г. започва сътрудничество с Маестро Хуго де Ана, като става негов асистент по режисура и сценография. На тези двама „учители“ Филипо Тонон дължи образованието си и професионалните си търсения. През 2002 г. работи във фондация „Арена ди Верона“ за постановките на Летния фестивал, в началото като асистент-режисьор, а от 2016 г. като директор на отдел „Режисура“.
Работи за някои от най-важните италиански и международни оперни театри като: Римската опера, театър „Реджо“ в Торино, театър „Реджо“ в Парма, театър „Масимо“ в Палермо, театър „Маестранца“ в Севиля, театър „Мунисипал“ в Сантяго де Чили, Националния оперен театър „Виелки“ във Варшава, Софийската национална опера, Мариборската национална опера. Във фондация „Арена ди Верона“ създава декорите за: „Вечният оратор“ от А. Понкиели в Леко; „Една нощ в гората“ от А. Занон; церемонията по откриването на IV Национален църковен конгрес, който се провежда в Арена ди Верона; балета „Пепеляшка“ от С. Прокофиев във Филхармоничния театър; балетите „Яго, честната поезия на една лъжа“ от Ф. Антониони и „Сън в лятна нощ“ от Менделсон, като последния е поставян няколко пъти в други театри. Първите му постановки като режисьор и сценограф са: „Светът на Луната“ от Б. Галупи, „Любовен еликсир“ от Доницети, „Дон Жуан“ и „Бастиен и Бастиена“ от В.А. Моцарт, „Джефте“ и „Историята на Балтазар“ от Карисими, „Телефонът“ от Дж. Меноти, „Учителят по музика“ от Дж.Б. Перголези, мюзикъла „Котаракът в чизми“ от M. Тутино.
Виж всичко