На 14 и 16 март една от най-търсените певици на международната сцена Кристине Ополайс пристига в София за два спектакъла на „Мадам Бътерфлай“ от Джакомо Пучини. Ополайс е известна с великолепните си интерпретации на Пучиниевите героини, а записът на „Сестра Анджелика“, в който тя изпълнява централната партия, е номиниран за наградата на BBC Music Magazine.
Кристине Ополайс е изпълнявала партията на Чо-Чо-Сан в Метрополитън опера Ню Йорк, Кралската опера „Ковънт Гардън“, Лондон и в Баварската опера в Мюнхен.
Ню Йорк Таймс изтъква, че „нейният сладостен, експресивен глас се извисява над плътната оркестрация на Пучини“. А „Бачтрак“ допълва картината: „Ополайс има изразителен глас, който тя използва умело, за да постигне невероятен ефект…Тя доминираше с изострения си усет за драма и дълбока връзка с музиката. Гласът й понякога следваше контурите на мелодиите, изсвирени от един инструмент с поразително майсторство; сякаш гласът й стана част от оркестъра.“
Партньор на Кристине Ополайс е друга известна звезда, която софийската публика дълго аплодира преди година като Рудолф в „Бохеми“. Тенорът Липарит Аветисян се завръща, за да ни представи ролята на Пинкертон, в която той дебютира само преди месец в Арменската национална опера в Ереван и получи най-възторжени отзиви за изпълнението си. Веднага след това той беше във Виенската държавна опера, а пресата написа: „Той има ярък, лиричен тенор с хипнотизиращо красив тембър. Арменският тенор удиви публиката в искрящите си високи тонове и убедителното си изпълнение..."
След изключително успешните спектакли на „Травиата“ и „Бохеми“ през 2023 и 2024 година Боян Виденов отново ще бъде на диригентския пулт, този път за двата спектакъла на „Мадам Бътерфлай“.
В постановката на Пламен Карталов ще пеят още Кирил Манолов – Шарплес, Весела Янева – Сузуки, както и Николай Павлов, Емил Павлов, Стефан Владимиров, Цвета Сарамбелиева, Ангел Христов, оркестър и хор на Софийската опера, диригент на хора Виолета Димитрова.
На 7 и 8 март в два спектакъла на балета „Ана Каренина“ в ролята на граф Алексей Каренин ще танцува звездта на Хърватския национален балет Гилерме Алвеш.
На 15 март публиката отново ще има възможност да преживее една от най-поставяните опери „Кармен“ от Жорж Бизе. Тази продукция на Пламен Карталов е от 2017 година и с нея на следващата година Националната опера гостува в Япония. През март в Софийската опера двете централни партии ще изпълнят младите изгряващи звезди – Роз Нагар-Трамбле – Кармен и Еманюел Аслер – Дон Хозе.
„Това беше глас, който ни кара да станем на крака и да му обърнем внимание. Нейният тъмен и звучен контраалтов тембър е много експресивен… Определено си заслужава да я видиш.“, отбелязват критиците за превъплъщенията на Роз Нагар-Трамбле. Нашата публика вече е аплодирала младата канадка в същата роля през 2022 г. като носителка на наградата на Канадското радио „Оперно откритие“. Последните два сезона са много интензивни в творческата биография на певицата. Тя завладява публиката на Баварската опера в Мюнхен и на театър „Капитол“ в Тулуза, както и на няколко оперни сцени в родината си. Представи и своята Ерда в постановката на „Рейнско злато“ на театъра в Ерфурт, Германия, а сега й предстои дебют в Миланската Скала и в театър „Шан з’Eлизе“, Париж като Фарначе в операта „Митридат, цар на Понт“ от Моцарт. Роз Нагар-Трамбле издаде и първия си албум „Помня те“ с френски романси и песни.
Възпитаникът на Центъра за барокова музика във Версай Еманюел Аслер ще дебютира на сцената в София като Дон Хозе. Младият певец развива своя творчески потенциал в университета в Монреал и вече има богат репертоар – Ферандо в „Така правят всички жени“, Артур в „Лучия ди Ламермур“, Дон Хозе в „Кармен“, както и в мащабни кантатно-ораториални творби като „Месия“ от Хендел, „Всенощно бдение“ от Рахманинов, „Йоханес пасион“ от Бах, „Стабат матер“ от Дворжак. Заедно с пианиста Оливие Годен записа интегрално всички песни от Жюл Масне.