Кери-Лин Уилсън

Диригент

Кери-Лин Уилсън

Биография

Международната кариера на Маестра Кери-Лин Уилсън като гост-диригент обхваща повече от двадесет години.  Тя е ръководила някои от най-престижните оркестри в света – сред които Los Angeles Philharmonic и Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks – и е дирижирала опери във водещи световни оперни театри като Royal Opera House Covent Garden, Bayerische Staatsoper, Болшой театър и Wiener Staatsoper. С фокус върху Верди, Пучини и руски композитори, работата на г-жа Уилсън получава похвали като „отчетливо очертана и нюансирана“ (The New York Times) и „елегантно проникновена“ (The Telegraph).

Сезонът 2019/20 на г-жа Уилсън редува симфонични и оперни ангажименти, като започва в Норвежката национална опера в Осло, където тя дирижира нова постановка на „Риголето“. Гала концерт с г-н Калея и г-жа Радвановски я отвежда в Сан Хуан, последван от симфоничен концерт с творби от Лядов, Шопен и Рахманинов в Гран Канариа. Чест гост в Болшой театър, тя се връща отново там този сезон, за да дирижира „Манон Леско“ и „Бохеми“ от Пучини. Тя дирижира „Бохеми“ и в Латвийската национална опера, преди да отпътува за София, където ръководи Софийската филхармония в симфоничен концерт с творби от Брамс и Бетовен. В Софийската опера дирижира „Турандот“. През март продължава работата си във Варшава с Полската национална опера, този път с „Кармен“. След това Маестра Уилсън се завръща почетно в своята алма матер – Джулиард – където ще дирижира нова постановка на „Бохеми“, след това „Магия“ от Шон Шепърд и Първа симфония от Шостакович. Сезонът й приключва с дебюта й в Teatro Colon, където ръководи представления на „Тоска“.

Сред ярките моменти в оперната й кариера от последно време са „Кармен“ в Royal Opera House Covent Garden; „Тоска“, „Мадам Бътерфлай“ и „Травиата“ във Wiener Staatsoper; „Травиата“, „Мадам Бътерфлай“ и „Севилския бръснар“ в Bayerische Staatsoper; „Леди Макбет от Мценска околия“ и „Травиата“ в Opernhaus Zürich; „Дон Карлос“, „Йоланта“, „Тоска“ и „Бохеми“ в Болшой театър, „Момичето от Златния Запад“ и „Аида“ в Английската национална опера, „Русалка“ в Чешката национална опера; „Летящият холандец“, „Евгений Онегин“, „Борис Годунов“ и „Кармен“ в Полската национална опера; и „Фауст“ в Националната опера във Вашингтон. Тя е първата жена диригент, дирижирала опери в Арена ди Верона, където дирижира „Тоска“ и „Мадам Бътерфлай“, Новия национален театър (NNT) в Токио, където ръководи „Мадам Бътерфлай“ и Opera di Roma, където дирижира „Аида“.

На концертния подиум Маестра Уилсън е ръководила San Francisco Symphony, Los Angeles Philharmonic, Wiener KammerOrchester, Symphonieorchester des Bayerischen Rundfunks, Руския национален оркестър, Пражката филхармония, Симфоничния оркестър на RAI, Ravinia Festival Orchestra, Seattle Symphony, Orchestrе national d'Ile de France, NDR Radiophilharmonie, Toronto Symphony, Orchestre Symphonique de Montreal и други. Симфоничният й репертоар е разнообразен, като тя се специализира в музиката на Шостакович, Чайковски, Малер, Брамс и Бетовен.

Маестра Уилсън е израснала в Уинипег, Канада, където от малка учи флейта, пиано и цигулка. Още като студентка в Джулиард тя асистира на Клаудио Абадо на фестивала в Залцбург и печели стипендия от Tanglewood Music Center. След като завършва Джулиард с магистърска степен по флейта и по дирижиране, тя е избрана за асоцииран диригент на симфоничния оркестър в Далас.

Виж всичко