„Брангене на Ана Верле беше убедителна с топъл, оформен и мек мецосопран, който беше в състояние да предаде предупредителните викове най-убедително.“ (Das Opernglas)
Бързо развивайки се в драматичен репертоар като вагнеровите Брангене и Фрика, репертоарът ѝ също така обхваща барока, от Росини до Вагнер, както и съвременни опери от Хенце и Бенджамин.
ТЕКУЩИЯ СЕЗОН И ПРЕДСТОЯЩИ АКЦЕНТИ
През сезон 2022/23 Ана Верле ще дебютира като Валтрауте („Валкюра“) в Операта в Цюрих в нова постановка под диригентството на Джанандреа Носеда и като Брангене („Тристан и Изолда“) в Софийската опера под палката на Константин Тринкс. Също така, тя ще се завърне като Росвайсе („Валкюра“) в Операта в Щутгарт под палката на Корнелиус Майстер.
Но концертния подиум тя ще пее в Коледна оратория (К. Сен-Санс) с Вюртембергската филхармония под палката на Ариан Матиак, в Реквием (Дж. Верди) с Фогтландската филхармония, в Коледна оратория (Й. С. Бах) с берлинското Бахово общество и в Реквием от Моцарт с филхармонията на Райнланд Пфалц.
СКОРОШНИ АНГАЖИМЕНТИ
През 2022 Ана Верле дебютира като Брангене („Тристан и Изолда“) в театър Петруцели в Бари под диригентството на Марк Пиоле и в Операта в Лайпциг, замествайки, като Шарлот („Вертер“), като Марселина („Сватбата на Фигаро“) и като принц Орловски („Прилепът“) в театър Регенсбург. Наред с това, Ана се завърна в Операта в Щутгарт като Фрика (замества) и Росвайсе („Валкюра“) под палката на Корнелиус Майстер, както и на Тиролския фестивал в Ерл в ролята на Зигруне („Валкюра“). По време на пандемията планираните дебюти като Брангене („Тристан и Изолда“) в Операта Куинсланд в Бризбейн, Австралия под диригентството на Пиетари Инкинен и в театъра Сан Карло в Неапол („Веселата вдовица“) бяха отменени или отложени. Други скорошни дебюти включват Хензел, Розина, Емилия („Отело“), Мадалена, Пепеляшка, Дорабела, Керубино, Секретарят („Консулът“), Ганимед („Хубавата Галатея“), Втора дама и Трета дама („Вълшебната флейта“), Рамиро („Мнимата градинарка“), Ла Ческа („Джани Скики“), Фраголето („Разбойници“), Виклинда („Ломбардци от Първия кръстоносен поход“), Втори ангел/Мари (Написано върху кожа), Росвайсе („Валкюра“) в театри и фестивали като Комише Опер, Берлин, Операта в Щутгарт, театъра в Нюрнберг, театър Алто в Есен, театъра в Майнц, Операта в Хале, Оперетата в Дрезден, оперния фестивал в Хайденхайм, Тиролския фестивал в Ерл и фестивала „Афродита“ в Пафос.
ДИРИГЕНТИ И РЕЖИСЬОРИ
Ана Верле е работила с диригенти като Джанандреа Носеда, Корнелиус Майстер, Марк Пиоле, Томас Гуггайс, Иван Фишер, Давид Крешенци, Павел Балев, Ариан Матиак, Ерик Нилсен и Росен Гергов. Сред режисьорите, с които е работила Ана Верле са Андреас Хомоки, Бригите Фасбендер, Янис Кокос, Никола Рааб, Стефан Кимиг, Арила Зигерт, Валентин Шварц, Хинрих Хорсткот, Аксел Кьолер и Марко Щорман.
КОНЦЕРТИ И ПЕСНИ
Ана Верле е също търсена изпълнителка на концерти и песни. Обширният ѝ репертоар обхваща от ораториите на Бах до Моцарт, Бетовен, Менделсон, Дворжак и Верди. Рецитали и концерти я отвеждат до Гевандхаус в Лайпциг, Концертхаус в Берлин, Берлинер Дом, фестивала на Юри Башмет по време на олимпийските игра в Сочи, залата Rbb-Sendesaal, фестивала Клойстернойбург, концертно турне като солистка контраалт в Меса в си минор от Й. С. Бах с диригент Хелмут Рилинг в Италия (театър Сан Карло, Генуа, Аудиториум Манцони в Болоня, Театро комунале в Сиена, Кастел С’Елмо, Неапол). Тя редовно изпълнява оркестрови песни от Малер като Lieder eines fahrenden Gesellen и Das Lied von der Erde, както и Biblische Lieder от Антонин Дворжак, Вагнеровите Wesendoncklieder и Реквием от Верди.
ОБРАЗОВАНИЕ
Ана Верле учи пеене в Университета по изкуствата в родния си град Берлин. Печелила е много състезания, включително конкурса „Белини“ и Международния концертен конкурс на VdKC (Съюза на германските концертни хорове) и е била финалист в конкурсите „Монсерат Кабайе“, „Рихард Щраус“ и „Мари Края“.