Какво нещо обаче е живото изкуство, а? Гледал съм безброй пъти "Кармен" с Марта Петкова, Никола Хаджитанев като Хосе и Емил Йорданов като Ескамилио и въпреки това днешният спектакъл бе като празник.
Никакво видео от който щете театър в света не може да замени това очите ти да гледат каквото ти си желаеш в един спектакъл, а не това, което операторът и монтажистът са решили да ти покажат. И сам да видиш, че цялата трупа е в такава добра кондиция.
Колкото до "Болеро" първото ми впечатление е за чудноват спектакъл - много сексуален, а в същото време без никакво докосване. Представлява (ако изобщо е удачно човек да описва спектакъл), десет двойки - момчетата с черни панталони и черни ризи, а момичетата с къси черни рокли и пуснати коси, които непрекъснато се прегрупират, образувайки окръжности, квадрати, диагонали. Болерото е известно с непрекъснатото кресчендо и танцът става все по-разгорещен и напрегнат, направо създава чувството за сексуален акт, който се извършва в момента на сцената, макар че фигурите са доста абстрактни и в никакъв случай не ти напомнят нищо чувствено.
Много жалко, че не го виждам в програмата за март, защото това е изцяло ансамблов балет и трябва много да се играе, за да улегне. А е доста удобен за пришиване към всичко, защото е не повече от 20 минути. Слава богу, че Фреди Франдзути не се е изкушил да "обогати" спектакъла с някаква мултимедия или по-ефектно осветление. На практика всичко е черно-бяло с осветление, което донякъде следва фигурите, които са образувани на сцената. Така е по-добре, прилича на красива графична миниатюра.
Та не знам този сезон колко пъти ще го откриваме наново, но съм съгласен всеки път да е така празнично.