Страхотна емоция! Живеем в ужасна ситуация и е абсолютно фантастично, че Пламен Карталов осъществява "Електра" насред пандемия, когато повечето оперни театри в Западна Европа са затворени и се ограничават до стрийминг на оперните си програми.
И не само това - той представя за първи път в България постановка на "Електра". В музикално и вокално отношение това беше забележително представление! А също и сценографията - Свен Йонке е направил много добри декори, с много фантазия. Историята се разказва с елементи, които също много ми харесаха, използвайки образите на петте прислужници по много нагледен начин. Но в най-голяма степен живот на творбата вдъхват Електра, сега не се сещам за името на зпълнителката, Клитемнестра, Атанас, който пее Орест - много, много добри гласове, които биха могли спокойно да пеят и в Залцбург, не бих виждал никакъв проблем в това. Добре е българските вокални способности да станат известни и аз бих написал за това. И, разбира се, Евън Крист изведе оркестъра до едно фантастично изпълнение.
При многото си посещения в България мисля, че не съм чувал оркестърът да свири така блестящо. Разбира се, акустично беше също много положително това разширено разположение на оркестъра, така че на първи балкон имаше много блестящ, прозрачен звук, включително и между струнните - имаше нещо, което досега не бях чувал тук. Така че той свърши чудесна работа по подготовката на тази творба, която е една от най-трудните в оперната литература. И това - след като Пламен Карталов е направил "Пръстенът на нибелунга", "Тристан и Изолда" и "Парсифал", той продължава да плува в дълбоките води на оперната литература и мисля, че се намира в добра форма!