Завладяващата приказна история за малкото бедно момиче, което се превръща в принцеса, тук е леко видоизменена – героинята живее с доведения си баща и неговите дъщери. Няма я и добрата фея, която движи приказните трансформации в познатия на много поколения деца сюжет. Вместо нея действието ръководи наставникът на принц Рамиро – Алидоро. Всичко се развива на ръба между сериозното и комичното – къде явно, къде полускрито, къде само с леко намигване. Елегантната режисура на Вера Петрова предизвиква усмивки и добро настроение дори там, където според либретото би трябвало да се чувстваме леко тъжни. „Много ми допада именно тази трактовка, при която героинята ми е активна, весела, жизнерадостна“, твърди режисьорката. Публиката на софийската „Пепеляшка” ще се срещне с Мария Радоева в ролята на Анжелина (Пепеляшка).
Мария Радоева е лауреат на редица конкурси в България („Светослав Обретенов“, „Георги Златев-Черкин“, „Любомир Пипков“, и др.), печели и специалната награда от конкурса за камерна музика в град Марл, Германия. През 2011 е избрана сред повече от 600 кандидати да участва в престижния певчески конкурс „Световен вокалист – Кардиф“ (“Cardiff Singer of the World”). Дебютът й в Софийската опера и балет е през 2010 в ролята на Мюзета в „Бохеми“ от Пучини. В същата роля през 2012 дебютира на италианска сцена – в Театро Комунале в Модена.
Заради широкия диапазон на гласа си и разнообразните си музикални интереси, тя е избрана да изпълни сопрановата партия във Втора симфония на Густав Малер с френския Национален оркестър на областта Лоара (“Orchestre National de Pays de la Loire”) под диригентството на Исаак Карабчевски. С успех участва и в Реквием на Верди с Кралската филхармония в лондонската зала Ройал Фестивал Хол. През 2013 излиза първият компактдиск с нейно участие – „Малка тържествена меса“ („Petite Messe Solennelle“) от Росини.
През 2021 дебютира в ролята на Елена от операта на Росини „Жената от езерото“. Произведението се изпълнява за първи път в България, на сцената на Софийската опера и балет, в постановка на академик Пламен Карталов.
Сценографията на Боряна Ангелова в „Пепеляшка“ е необичайна и в пълно съзвучие с режисьорския прочит на творбата. Огромни пъстроцветни яйца побират героите ту като стаи, ту като каляска, ту се превръщат в цветна градина. Свежото и ярко усещане от тези оригинални решения се допълва от пищните, умишлено решени на ръба между красивото и кича, костюми на Християна Михалева-Зорбалиева.
Макар и предизвестен, хепиендът не идва от само себе си. Росини е взаимствал само по-щастливата развръзка от творбата на Шарл Перо, при която Пепеляшка благородно се застъпва за злите и завистливи свои сестри. Преплитането на темите за прошката и любовта, смирението и надеждите, които се сбъдват, прави толкова интересен и харесван крайния продукт на сцената на Софийската опера и балет. Зад кулисите остава многомесечният труд на целия екип, терзанията и съмненията, намирането на верните решения за всички многобройни предизвикателства, пред които той е бил изправен, за да „преведе” творбата на Росини в 21-ви век.
Освен многобройните си други достойнства, операта „Пепеляшка” вдъхва кураж и оптимизъм в твърде смутните времена, в които живеем. Сега, в тази постановка – цели два века след написването и първото й изпълнение, сякаш виждаме Росини окуражително да ни намига с усмивка.
В „Пепеляшка“ участват:
Анжелина (Пепеляшка) – Мария Радоева
Принц Рамиро – Хрисимир Дамянов
Дандини – Атанас Младенов
Алидоро – Стефан Владимиров
Клоринда – Мария Павлова
Дон Манифико – Николай Петров
Тисбе – Благовеста Мекии-Цветкова
Постановъчен екип:
Диригент – Жорж Димитров
Режисьор – Вера Петрова
Сценограф – Боряна Ангелова
Художник костюми – Християна Михалева-Зорбалиева
Дизайнер на осветлението – Андрей Хайдиняк
Хореограф – Мария Луканова
Диригент на хора – Виолета Димитрова
Автор: Оля Ал-Ахмед
https://safenews.bg/pepelyashka-na-dzhoakino-rosini-prikazka-s-usmivka/