При строго спазване на всички пандемични изисквания, Софийска опера и балет предложи на вярната си публика през месец февруари уникална програма от любимите на столичните меломани оперни и балетни заглавия. Сред тях се открои и шансът да бъдат видяни четири спектакъла на пожъналия небивал успех на столична сцена мюзикъл „MAMMA MIA!“. За зрителите от всички възрасти в съботния и неделния ден /13 и 14 февруари/ в предобедните и вечерните часове бяха играни представления, които пожънаха огромен успех!
Спектакълът на 13 февруари за пореден път взриви залата с нестихващи аплодисменти, като на финала публиката се превърна в деен участник в представлението, ритмувайки с аплаузи и пригласяйки на любимите си изпълнители! Това представяне на гениалната творба на любимите на няколко поколения Бени Андершон и Бьорн Улвеус бе с участието на превърналите се във фаворити в своите роли артисти, а те и в този спектакъл демонстрираха завладяващо вдъхновение и пълна отдаденост при претворяването на техните образи. „MAMMA MIA!“ е наистина едно върховно постижение на директора на Софийската опера и балет акад. Пламен Карталов, който брилянтно се възползва от правото си на творческа свобода при неговия собствен прочит на прочутия мюзикъл! В неговата интерпретация на оригиналния сюжет, той е постигнал представянето на една силно вълнуваща история! И както той сам казва: „Всички песни на ABBA превръщам в театър на ситуации и сцени, в които публиката няма да стои като на поп концерт, а ще участва в действието… Ще бъде вълнуващ спектакъл, защото изисквам от артистите да говорят, играят, пеят и танцуват с пълната си естественост и отдаденост, страст и професионализъм. Всички заедно градим образи, които правят характерите им силни, емоционално въздействащи, живи и съвременни“.
Весела Делчева отново и отново бе чаровната и животворна Софи, представяйки на сцената не само своя необятен гласов потенциал, но и демонстрирайки изключителни пластични и хореографски възможности! Еделина Кънева показа възходящо усвояване на поверената й роля на Дона, като в тази вечер кадифеното й сопрано и изключително впечатляващото й изобразяване на драматизма и емоционалните пориви на майката, оказаха силно въздействие върху публиката! Орлин Горанов за пореден път бе безупречен и даде още много от себе си в още по-завладяващото представяне на героя си Сам! Александър Георгиев /Бил/ и Симеон Владов /Хари/ бяха все така чаровни и изобретателни в интерпретирането на техните образи! Елена Стоянова /Таня/ за пореден път впечатли с гласовите си възможности и пластичната си култура! Всички останали солисти Радослав Владимиров /Скай/, Боян Арсов /Пепър/, Георги Джанов /Еди/, Марина Драгомирецкая /Али/, Цветелина Коцева /Лиса/, Пламен Гранжан /Свещеник/ участваха в спектакъла с присъщия им плам, темперамент и чаровно чувство за импровизация!
Не трябва да спестим адмирациите си към съвършеното музициране на оркестъра под диригентството на Светослав Лазаров, както и към хореографията на Риолина Топалова и музикалната подготовка на ансамбъла под ръководството на Виолета Димитрова!
На 13 февруари бе чествана след спектакъла 60-годишнината на една от първите дами на Музикалния театър Деница Шопова. В артистичната й кариера досега тя бе запомнена с незабравимото й претворяване в ролите на Разказвачката в „Йосиф и неговата пъстроцветна дреха“, Мария Магдалена в „Исус Христос суперзвезда“, Евита, Деметра в „Котките“, Норма Дезмънд в „Булеварда на залеза“. В „MAMMA MIA!“ тя даде своя артистичен принос в ролята на комично представената леля Роузи, влагайки присъщия й темперамент. В нейното изпълнение проличаха освен бравурните й гласови качества, така и някогашната й посветеност на хореографското изкуство!
След нестихващите аплодисменти в края на спектакъла, Деница Шопова бе поздравена по случай юбилея й от името на директора на Софийска опера и балет акад. Пламен Карталов, като получи и специален плакет и цветя от колектива на Операта. Кошници с цветя юбилярката получи и от президента Румен Радев, от директора на Музикалния театър Марияна Арсенова и от нейни приятели и колеги.
След края на този незабравим спектакъл запитахме известната ни актриса Татяна Лолова за впечатлението й от преживяното. Тя бе изключително възрадвана от постановката и сподели: „Това, което преживяхме тази вечер от представлението на „MAMMA MIA!“ ми върна надеждата, че си заслужава да съм се родила и да се занимавам с изкуство! Щастлива съм, че при срещата с такива артисти и с такава постановка мога да им се радвам, да ги аплодирам, и от сърце да им пожелая нови успехи! Колко е приятно да живееш с такива артисти срещу теб, да се докоснеш до тях, до тези, които с човещината и изкуството си ни разгарят желанието да продължим да живеем! Прекрасни сте!
Аз съм тайна почитателка на операта от 6-годишна възраст, а когато получих дипломата си за артист, отидох в Русенския театър, защото той по това време имаше прекрасна оперна трупа и цялото си свободно време прекарвах в Русенската опера.
Имах до себе си красив колега, който веднъж реши да ме изненада и по време на един оперен спектакъл ме запита ненадейно: „Вашият билет?“ Тогава смутено се опитах да отвърна нещо, а той назидателно отсече: „Не, вие нямате билет!“ Тогава аз се окопитих и отсечено отвърнах: „Не, аз нямам нужда от билет!“
А днешният спектакъл на „MAMMA MIA!“ бе изумителен! Аз си мислех, че това ви е примерно пето представление, а вие ми казвате, че е 63-то?! Е, как е възможно да сте толкова свежи, толкова живителни, толкова прекрасни!!! Прегръщам ви от името на всички и от името на моите приятели, които тази вечер бяха с мен!
Когато бях на 29 г. отидох при госпожа Елисавета Йолович да ставам певица. Тя ме разпя и каза: „Ах, вие имате едно прекрасно сопрано!“ Аз все пак попитах: „Не съм ли мецосопрано?“ Тя кимна: „Един момент!“ Тогава ме пробва из низините и току отново изрече: „Ах, вие имате едно прекрасно мецосопрано!“
В Париж след време се срещнахме отново с нея и аз й се извиних, че съм преустановила моята певческа кариера, защото намирам, че на тази възраст е късно да ставам тепърва оперна певица. Но ето, че и на сегашните ми години имам още желание да бъда в света на изкуството! Вие правите днес много за вашата публика, която е поизмъчена и мисли едва ли не, че вече няма да има живот на тази планета. Щом сте в състояние да създадете такъв спектакъл, това означава, че животът ще продължи и ще можем отново да се прегърнем без страх и ще се заредим с радостта, че сме се сляли един с друг!“
След това вълнуващо интервю с Татяна Лолова, запитахме и други зрители за впечатлението им от преживяното.
Ето и техните отзиви:
Вера Недкова: „Възхитена съм от това представление! Много сме развълнувани! Аз гледах този спектакъл за втори път и всичко ми изглежда още по-улегнало, по-хармонично и по-въздействащо! Това бе неописуемо удоволствие за мен и хората около нас! Разкошни сте!“
Стела Петрова: „Аз също съм пределно развълнувана! Това представление ми е подарък от моята братовчедка! Всичко бе прекрасно, изпипано, а артистите наистина се раздадоха на сцената! При вас всичко е чудесно организирано! Залата бе подготвена прецизно според наложените противоепидемични изисквания! А това е изключително уважение към публиката!“
Тина Трифонова: „Прекрасно бе! Този спектакъл дава нов живот на музиката на ABBA ! Дава възможност на по-младите поколения да я усетят по един нов начин!“
Елисавета Владова: „Текстовете на песните са преведени чудесно! Запазен е духът на мюзикъла, въпреки, че е адаптиран според вкусовете и нагласата на българската публика, на младите хора!“
Десислава Делийска: „Аз ще добавя, че за трети път гледам „MAMMA MIA!” И всеки път преживяването е фантастично! Невероятна игра и вокално съвършенство на уникалните ви артисти! Бъдете горди с вашето изкуство!“