Оливър фон Донани следва в Музикалния факултет при Академията за изпълнителски изкуства в Прага при Вацлав Нойман, а по-късно в Университета по музика и изпълнителски изкуства във Виена при Отмар Суитнер. Веднага след приключване на обучението си е назначен за диригент в Чехословашкия радио-симфоничен оркестър (сега преименуван на Словашки радио-симфоничен оркестър). Седем години по-късно, през 1986 г., става музикален директор на Словашкия национален театър в Братислава, най-младият в историята на институцията. Там той дирижира „Мадам Бътерфлай“. „Аида“, „Бохеми“, „Русалка“, „Макбет“, „Тоска“, „Севилският бръснар“, „Сомнамбула“ , „Фауст“ , наред с редица други творби. Освен това гастролира редовно в страни като Испания, България, Китай, Унгария, Германия и Холандия. От 1993 поема също и дирижирането на Словашката филхармония, наред със задълженията си към оперния оркестър.
По-късно премества основното си място на дейност от Братислава в Прага, където се присъединява към Чешкия национален театър като гост-диригент, преди да бъде назначен за музикален директор. Там репертоарът му включва „Бохеми“, „Севилският бръснар“, „Турчинът в Италия“, „Продадена невеста“, „Риголето“, „Травиата“, „Русалка“, „Самсон и Далила“, „Макбет“, „Дон Жуан“, „Сватбата на Фигаро“, „Вълшебната флейта“, „Дон Паскуале“, „Тоска“, „Норма“, „Крутнява“, „Аида“, наред с балетни заглавия като „Ромео и Жулиета“ и „Пепеляшка“ от Прокофиев. През същия период има и много ангажименти в чужбина като гост-диригент, включително постановката на „Норма“ на Кристофър Алдън от 2012 г., спечелила Британската награда за опера за “Най-добра опера за 2012г.”.
През 2015 г. Донани дирижира също и новата версия на Тадеуш Страсбергер на операта „Сатяграха“ от Филип Глас в московския Болшой театър. Постановката печели две награди „Златна маска“.
Работил е и с различни звукозаписни компании като Naxos, Lyra, Opus, Audiophon, Panton, Supraphon, Marco Polo и Novalis.
През сезон 2015/16 Донани постъпва в Екатеринбургския Уралски театър за опера и балет като първи диригент.
През сезон 2017/18 той дирижира следните нови постановки: операта „Катя Кабанова“ от Леош Яначек в Сиатълската опера, „Забранената любов“ от Рихард Вагнер в театър „Колон“ в Буенос Айрес, „Хугеноти“ в Унгарската държавна опера, «Кармен» в Новозеландската опера и „Вълшебната флейта“, „Русалка“ и „Гръцка страст“ от Бохуслав Мартину в Екатеринбург.
През 2018 г. получава най-високата награда на националните театри на Русия: „Златна маска“ в категорията „най-добър оперен диригент“.