„Европейски дни на наследството“ 2024 г.
22 сеп 2024Софийска опера и балет

„Европейски дни на наследството“ 2024 г.

Вчера Софийската опера и балет отвори врати за посетители в рамките на инициативата „Европейски дни на наследството“ 2024 г., организирани от Столична община в партньорство с Френския институт в България. Кампанията е част от Календара на културните събития на Столичната община и от програма "София празнува 17-и септември".

Повече от 100 гости бяха посрещнати в Централното фоайе на театъра в две специални издания на „Тур зад кулисите“. Посетителите научиха любопитни факти за построяването на сградата, разгледаха зрителната зала и ложите, както и специално подредена за случая изложба от костюми от оперите „Лоенгрин“, „Норма“, „Риголето“, „Борис Годунов“, „Пепеляшка“, „Травиата“ и макети на декорите на „Лоенгрин“, „Вълшебната флейта“, „Евгений Онегин“, „Рилският пустинник“. Интересно за всички беше стъпването на сцената на първия оперен театър в България, където вече е монтиран декорът на „Турандот“ – операта от Пучини, с която тържествено ще бъде открит новия творчески сезон 2024/25 с участието на Анна Пироци, Хорхе де Леон, Радостина Николаева и под диригентството на големия майстор на пулта Даниел Орен. Дългогодишният асистент-режисьор Вера Белева разказа за работата на сцената, която публиката никога не вижда, за ръководенето на спектаклите, за начинът, по който декорите се сменят бързо, както и някои забавни ситуации по време на представленията. Режисьорът Вера Петрова сподели подробности за постановката на „Турандот“ на Пламен Карталов, която вече 30 години получава нестихващи аплодисменти от публиката у нас и в чужбина.

Срещата с нашите гости продължи на петия етаж в Операта, където те се срещнаха с примабалерината Марта Петкова, художествен ръководител на балета, и с балерината Людмила Илиева. От тях те научиха подробности за предстоящата премиера на „Ромео и Жулиета“, както и истории от ежедневието на балетните артисти. Пред балетната зала бяха изложени и красиви костюми от „Лебедово езеро“, „Спящата красавица“, „Жизел“. За няколко минути гостите погледаха и част от репетициите за „Ромео и Жулиета“ /премиера на 7 ноември/ и Зорба гъркът“ /4 и 6 октомври/.

Обиколката завърши на служебния вход на Операта с прекрасни пожелания към Софийската опера и нейния директор акад. Карталов и с надежда за нови посещения и подобни срещи.

Туровете зад кулисите бяха водени от Бронислава Игнатова.

  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.
  • Снимка: „Европейски дни на наследството“ 2024 г.