Връзка към публикацията
Категории: Събитие на годината; Събитие на публиката; Културно събитие на годината;
Основно описание:
През 2013 г. Софийска опера и балет и Обединена българска банка обединиха усилия, за да организират заедно едно различно и специално културно изживяване на жителите и гостите на столицата. В рамките на един месец от 20 юни до 14 юли в парка на Националната военна академия „Г. С. Раковски“ се проведе 4тото издание на фестивала „Опера в парка“, подкрепено от разгърната маркетинг и комуникационна кампания, като я допълниха с тематични коктейли, посветени на ключовите представления от събитието.
Защо заслужавате да спечелите?
Тандемът на Софийска опера и балет и ОББ заслужават да спечелят приза „Събитие на годината“, защото проектът „Опера в парка“ е начинание, впрегнало усилията на Банката и Софийска опера и балет в представянето по един нов, интересен и неконвенционален начин на културната стойност на операта и балета. Осъществихме „Опера в парка“ с любов към тези две класически изкуства, които чрез красотата и емоционалната си наситеност не само са запазили почитателите си и до днес, но и намират нови следовници.
Ежегодното събитие трансформира и обогатява художествената стойност на тези музикално-сценични произведения с многовековни традиции по един модерен, креативен и естествен начин, като така достига по-лесно до по-голяма част от любителите на класическите изкуства и същевременно поражда влечение и интерес към тях от страна на много нови публики, включително и в лицето на най-малките.
И тъй като творческите внушения притежават онази финост, която достига опосредствана до публиките си, събитието бе подобаващо анонсирано с мащабна комуникационна и рекламна кампания, включваща ПР съобщения, анонси, реклами на ключови локации из цялата столица, както и тематично брандиране на спирката пред Военна академия – като организатори ОББ и Софийска опера и балет се постараха в това брандиране да споделят, на фона на очакващите своите зрители разтворени оперни кулиси и на партитурите на едни от вечните опери, част от замисъла си и да привлекат столичани и гостите на София да посетят „Опера в парка“.
Наред с това по време на самото събитие осъществихме откриваш и закриващ тематичен коктейл за гостите на „Опера в парка“, изцяло издържани във визуалния и кулинарен стил на представленията „Кармен“ и „Евгений Онегин“.
3 неща, които ви правят уникални?
Трите основни неща, които правят „Опера в парка“ уникално събитие за България са:
Модерният подход и локацията. Естественият екстериор на парка на Военна академия засилва посланията на събитието. Паркът, известен с уникалната си ландшафтна архитектура, бе отворен за свободен достъп преди 4 години, когато и стартира „Опера в парка“. Така средата орнаментира с естествената си акустика програмата на „Опера в парка“, а зрителите получават едно по-различно и по-интензивно възприятие на класическите оперни и балетни представления.
За това допринася и модерният подход към традиционното изкуство, който следва световните тенденции за пренасяне на представленията извън пространството на Операта. Така, разчупването на стандартните рамки и провокирането на своята аудиторията се превръщат във функция на изкуството, което достига до още по-широка аудитория.
Аудиторията, която е по-мащабна и ненатоварена от строгостта на оперния „дрескод“. „Опера в парка“ се радва и на силно присъствие от страна на най-малките. Така тя допринася за изграждането, обогатяването и развитието на детската култура и възпитава положителното възприятие на децата към класическите музикални и сценични изкуства.
Партньорството между Софийска опера и балет и ОББ, наред със Столична община, ръководството на Националната военна академия „Г. С. Раковски“ и др. , които съчетават усилията си, обединени от любовта към класическата музика, за да реализират събитието с максимален успех и да задоволят пълноценно търсенето и очакването на публиката,. ОББ прегръща проекта като част от линията си в подкрепа на изкуството и автентичната култура, наред с тази, насочена към развитието на културна чувствителност у децата.
Моля, споделете референция от ваш клиент или партньор, свързана с кандидатурата ви. Добавете име, фирма и позиция на референта.
За да прочетете референцията, моля, отворете прикачения файл, озаглавен "Reference_letter_Opera_in_the_park".
Допълнителна информация, която считете, че ще ви помогне да спечелите?
„Опера в парка“ не е:
- Хепънинг без цел и послание, насочен към масовата публика;
- Серия от спонтанни културни събития без обединяващ лайтмотив;
- Проект с еднократен отзвук.
„Опера в парка“ е:
- Формат, запазил и развил концепцията си за поднасяне на класическо изкуство в нестандартна среда вече 6 години, стартирайки от „Опера на площада“, а преди 4 години, превръщайки се в мероприятието, което е и днес;
- Вълнуващ проект, защото представя партньорските усилия на множество организации с различна дейност, обединени от любовта си към оперното и балетно изкуство;
- Също така мащабно събитие на открито, с цялото предизвикателство и очарование на представянето на класически оперни творби като „Дон Карлос“ под открито небе.