Приех с ентусиазъм поканата да участвам като сценограф в постановката „Зографът Захарий“ от Марин Големинов. Вече бяхме работили в театъра със Зорница София, където, смятам, постигнахме много добър резултат и изградихме вдъхновяващо сътрудничество. От друга страна, винаги съм мечтал да работя на сцената на Софийската опера и балет, където, може да се каже, съм отраснал. Още повече, че баща ми, Никола Гюзелев, бе първият изпълнител в ролята на Захарий Зограф, където успяваше да съчетае на сцената двата си таланта – докато пееше, рисуваше наистина, в реално време. Какво по-интересно за мен от историята на един забележителен художник-новатор и неговите житейски драми – любов, ревност, творческо вдъхновение, всичко това преплетено с моята лична история на художник.
В работата си по спектакъла опитвам да използвам визуален език близък до съвремието. Със Зорница решихме, че няма да следваме традиционната и битова трактовка на образността. Служим си с прости символи, които да действат като ясни, лаконични и минималистични знаци. Основополагащи са скелето и стълбата – скелето, като неизменна част от живота на един зограф-иконописец и стълбата, като символ на възвисяването, а може би и на слизането.
Чавдар Гюзелев, роден 1961 г. в София, завършва Национална художествена академия в София, след което заминава за Италия, където работи в областта на графичния дизайн и илюстрацията. Работи в списания като VOGUE, MAX, Glamour. В средата на 90-те се връща в България и дебютира като сценограф с „Майстора и Маргарита“, режисьор Теди Москов. От петнайсет години е преподавател по графичен дизайн в НБУ, работи като графичен оформител на списания и книги и междувременно активно се изявява като сценограф и костюмограф. Последните десет години е автор на редица спектакли както у нас, така и в Германия. Номиниран е няколко пъти и награждаван с „Икар“ и „Аскеер“.