Автор: Елена Цветкова
-
Интервю с Юлия Кръстева
„Няма да са много присъстващите, защото трябва да осигурим комфорт на зрителите – разказва Пламен Карталов. – Майката ще бъде посредникът между нас и детето, разчитаме на нея. Освен това ще водим статистика. Ще записваме името и адреса на малчугана, за да може да получава покани за нашите следващи концерти. И така след години той ще има свое културно досие, ще се чувства член на този театър. С отговорност мислим за бъдещето. Публиката, която отглеждаме, ще е тук, дори когато нас вече ни няма.”
За да се реализира подобна идея, трябва да има съмишленици. Софийската опера ги намира в лицето на фондация „Искам бебе”. Нейният председател Радина Велчева споделя: „Ние открихме музикалния педагог Мария Момирова, която стана консултант на тези концерти. А децата ни вече имат музикален паспорт, посещавайки още на 6-месечна възраст занятията на г-жа Момирова. Нашите идеи съвпаднаха изцяло с тези на г-н Карталов. Кремена Миленкова, цигулар в състава на Софийската опера, е свързващото лице между нас. Тя е доброволка на „Искам бебе”, а нейният син Йоан стана лицето на първата ни изложба „Ангели с мисия”. А тази година ще направим коледна изложба, която ще се казва „Бебета по ноти”. Вече започнахме да я подготвяме. В нея ще има снимки на майки и деца, които посещават „Концерти за бебоци”. Бебета с различни музикални инструменти ще одухотворят идеята на тази инициатива.”
„И ние пораснахме в операта” – това пише на флаера на „Концерти за бебоци”, а на рекламните материали виждаме снимки на малкия Йоан – детето на Кремена Миленкова.
Вече седми сезон Софийската опера подготвя специална програма, в която включва детските мюзикъли „Мечо Пух” и „Червената шапчица”, операта „Козелът Сърдитко” и др. Режисьор на спектаклите е Юлия Кръстева. Тя е ангажирана и с „Концерти за бебоци”. Заедно с музикалния педагог Мария Момирова оформят програмата. В нея участват музиканти от оркестъра, които свирят на цигулка, пиано, виолончело, тромпет и ударни инструменти, както и артист-солисти на театъра. „Костюмите са театрални, но не пищни, гримът – също. Заедно с художничката Павлина Коцева внимателно подбираме интериора, в който ще бъде нашата публика. Опитваме се да сме мобилни, да обградим децата с любов в една музикална среда. Всичко правим в името на детската усмивка” – казва режисьорът
връзка към публикацията