Певицата ще се изяви на 10 март в ролята на Пепеляшка в едноименната опера на Росини
Преди четири месеца мецосопраното Дилета Скандюци, която ще изпълни на 10 март в Софийската опера и балет ролята на Пепеляшка от едноименната опера на Росини, спечели първо място в световното първенство по приготвяне на тирамису, проведено в Търговската камара на град Тревизо, Италия, от 1 до 4 ноември 2018 г. На финала Скандюци изтъкна: „Благодаря за първото място за моята оригинална рецепта. Да правиш тирамису е като да живееш в сън. Хоби е това, което ме доведе тук и дори само фактът, че стигнах до финалното състезание, беше победа за мен“. След това Дилета се разплака от напрежение. На конкурса второ място за „творческа рецепта“ спечели Франческа Пиовезана, 44-годишна физиотерапевтка от Казиер, която добави джинджифил към традиционната рецепта за тирамису. И двете участнички, от общо 60-тe състезателки в конкурса за правене на известния сладкиш, благодариха на семействата си, които винаги са ги подкрепяли в техните начинания.
Дилета Скандюци е родена във Виченца, Италия, в семейство на музиканти. Баща ѝ Роберто Скандюци също е оперен певец, който гостува на софийска сцена. Мецосопраното учи пиано и пеене. Продължава вокалното си образование под ръководството на Анна Мария Бикиато, при която работи от ранна възраст. Завършва също и „Чужди езици“ и „Театрално майсторство“ в университета „Ка‘ Фоскари“ във Венеция.
Вече е пяла с диригенти като Даниеле Калегари, Донато Ренцети, Роберто Абадо, Евелино Пидо, Юрай Валкуха и др. Тя се изявява на сцените на водещи театри като Националната парижка опера, театър „Капитол“ в Тулуза, Операта в Ница, дружество „Концерт и театър Санкт Гален“, театър „Мунисипал“ в Сантяго де Чили, театър „Петруцели“ в Бари, театър „Верди“ в Триест, театър „Комунале“ в Болоня и театър „Маджо Музикале Фиорентино“ във Флоренция.
През 2007 г. прави оперния си дебют в операта „Сомнамбула“ на международния музикален фестивал в Сантандер, поставена от Уго де Ана и излъчена по Испанската национална телевизия.
През 2014 г. пее в „Парсифал“ на откриването на сезона на театър „Комунале“ в Болоня, под диригентството на Роберто Абадо и режисурата на Ромео Кастелучи.
Дилета Скандюци взема участие в някои оперни и камерни рецитали в Торино с оркестъра на театър „Реджо“ в Тулуза, Венеция и в културна фондация „Мусашино“ в Токио.
В нейния репертоар са: Деспина в „Така правят всички“, Нинет в „Любовта към трите портокала“, Руджеро в „Алчина“ от Хендел, Стефано в „Ромео и Жулиета“, Розина в „Севилският бръснар“, Керубино в „Сватбата на Фигаро“, Идаманте в „Идоменей“, Анио в „Милосърдието на Тит“.
Сред нейните последни изпълнения са успешните ѝ дебюти като Ромео в „Капулети и Монтеки“, концерт в Рой Томсън Хол в Торонто, Адалджиза в „Норма“, Фенена в „Набуко,“ Пепеляшка в Софийската национална опера и др.
Младото сопрано не пее за първи път в Софийската опера и балет. Тя гостува в оперите „Набуко“ и „Норма“. Дилета харесва музиката на Росини и специално ролята на Пепеляшка. Това, което публиката на софийската „Пепеляшка“ не знае е, че за 40 секунди главната героиня се преоблича преди финалната си красива ария. В тази постановка на режисьорката Вера Петрова липсват магичните трансформации – всичко се развива на ръба между сериозното и комичното – къде явно, къде полускрито, къде само с леко намигване. Елегантната режисура на Вера Петрова предизвиква усмивки и добро настроение дори там, където според либретото би трябвало да се чувстваме леко тъжни. „Много ми допада именно тази трактовка, при която героинята ми е активна, весела, жизнерадостна. Познавам и версии, в които Пепеляшка е олицетворение на страданието, но предпочитам тази версия“, споделя режисьорката Вера Петрова.
Освен Дилета Скандюци в „Пепеляшка“ на 10 март гостува и Евгений Станимиров.
Участват още: Хрисимир Дамянов, Атанас Младенов, Николай Петров, Ина Петрова, Благовеста Мекки-Цветкова.
Диригент: Жорж Димитров