Макар че финалът на операта „Трубадур“ е трагичен - Леонора поглъща отрова, а граф Ди Луна погубва Манрико преди да е разбрал, че той е негов брат, тази опера не слиза от репертоара на световните оперни сцени. Музиката на Верди остава задълго да звучи в съзнанието на зрителя с типичните негови увличащи мелодии и енергични хорови сцени, приканващи към революционни настроения. За славата на „Трубадур“ помага и екзотичната романтика, с която е обрисуван животът в циганския табор. Операта е изпълнена за първи път на 19 януари 1853 г. в театър „Аполо“ в Рим, а в България е поставена през 1914 г. от Оперната дружба с диригент Тодор Хаджиев и режисьор Константин Михайлов-Стоян.
На 26 и 28 февруари в „Трубадур“ в ролята на Манрико ще гостува известният тенор Камен Чанев, познат на много оперни сцени. Той е роден в Сливен. Завършва Френската гимназия в родния си град, а след това Консерваторията в София. Специализира в Рим, в Академията на Борис Христов. През 1992 г. започва работа в Софийската опера. След пет сезона се мести в Прага, където пее в продължение на две години, преди да премине на свободна практика.
Работил е с Александрина Милчева, Гена Димитрова, Леоне Маджера (пианистът на Лучано Павароти). Лауреат е на конкурса „Йоси Бьорлинг“, Швеция. Има престижни ангажименти на сцените на Виенската Щатсопера (в ролите на Де Грийо от „Манон Леско“ и на Пинкертон от „Мадам Бътерфлай“) и на Арена Ди Верона (Калаф от „Турандот“).
Репертоарът на певеца е разнообразен и включва над 30 главни роли („Аида“, „Дон Карлос“, „Травиата“, „Риголето“, „Селска чест“, „Палячи“, „Трубадур“, „Мадам Бътерфлай“, „Тоска“, „Риголето“, „Кармен“), както и теноровите партии от кантатно-ораториалните произведения „Девета симфония“ на Бетовен, „Реквием“ на Моцарт, Верди и Дворжак, „Стабат матер“ на Росини, „Симфония №8“ на Малер.
Чанев е един от певците, които продължават да затвърждават славата на оперния талант на българите. Камен работи във Виена, но е търсен от най-големите оперни сцени в Европа, Азия и САЩ. Тенорът е благодарен на Софийската опера и балет, от чиято сцена стартира кариерата му.
На премиерата на „Трубадур“ на 23 февруари, както и на 26 и 28 февруари в ролята на Граф ди Луна ще гостува прочутият баритон Кирил Манолов. Той е роден в София през 1976 г., където следва оперно пеене в Националната музикална академия. Лауреат е на награди от различни певчески конкурси в България, както и във Виена, Варшава, Барселона и Бреша. Дебютът му е в Националната музикална академия в София като Дон Жуан („Дон Жуан“).
Репертоарът му включва ролите на Набуко („Набуко“), Симоне Боканегра („Симоне Боканегра“), Амонасро („Аида“), Марчело („Бохеми“), Енрико („Лучия ди Ламермур“), Жермон („Травиата“), Ренато („Бал с маски“), Фигаро („Севилският бръснар“), Дандини („Пепеляшка“), Фалстаф („Фалстаф“), Ескамилио („Кармен“), Карло Жерар („Андреа Шение“) и т.н.
През 2010 г. изпълнява Фалстаф („Фалстаф“) в нова постановка във Висбаденската опера и през същата година прави своя дебют в Хамбургската държавна опера като Фалстаф.
През следващите години беше чут като Фалстаф („Фалстаф“), Милер („Луиза Милер“), Фигаро („Севилският бръснар“), Симоне Боканегра („Симоне Боканегра“), Дон Паскуале („Дон Паскуале“) и Амонасро („Аида“) във Висбаден, Луна („Трубадур“) в Кьолнската опера, Фалстаф („Фалстаф“) в Хановер, Милер („Луиза Милер“) в Есен, Фалстаф („Фалстаф“) във Вупертал, Дулкамара („Любовен еликсир“) в Загреб, Амонасро („Аида“) в Нюрнберг, Дон Паскуале („Дон Паскуале“) в Дармщат и Фалстаф („Фалстаф“) в Будапеща, Равена и Лука.
Манолов пее Дон Карлос ди Варгас („Силата на съдбата“) в Парма, Форд („Фалстаф“) в Пиаченца, Амонасро („Аида“) в Римската опера, Дулкамара („Любовен еликсир“) в Берлинската Дойче Опер, Шарплес („Мадам Бътърфлай“) в Лас Палмас, Набуко („Набуко“) в Триест, Фалстаф („Фалстаф“) в Берлинската Дойче Опер, Реджо Емилия, Ферара, Савона и Триест.
Той пее с голям успех в постановката на „Фалстаф“ с маестро Рикардо Мути на Равенския фестивал и в Овиедо през юли 2015 г. Италианските критици го обявяват за най-добрия Фалстаф в света.