Седмото турне на Софийската опера в Япония: 11 представления на „Турандот“ и „Кармен“
02 сеп 2018в-к. "24 часа"

Седмото турне на Софийската опера в Япония: 11 представления на „Турандот“ и „Кармен“

Седмото поред турне на Софийската опера и балет в Япония започва в началото на октомври. В продължение на около две седмици в столицата Токио, в Осака, Нагоя, Фукуока, Хирошима и други японски градове първият ни оперен театър ще изиграе 11 представления на оперите „Турандот“ и „Кармен“.

В главните роли участват само български артисти: Надя Кръстева, Камен Чанев, Габриела Георгиева, Гергана Русекова, Костадин Андреев, Даниел Дамянов, Радостина Николаева, Бисер Георгиев, Светозар Рангелов, Веселин Михайлов, Атанас Младенов и др. Диригент на „Кармен“ ще е Кейтаро Харада, а на „Турандот“ - Григор Паликаров.

Големият интерес към гастролите на Софийската опера е от страна не само на хилядната публика, която вече винаги чака с нетърпение българите, но е била уважена и от Императорското семейство, което посещава спектаклите още в първия гастрол на операта преди повече от 10 години. „Турандот“ е представяна и при предните турнета в Япония, а „Кармен“, която също е режисирана от Пламен Карталов, е нова постановка, чиято премиера бе преди няколко месеца.

Японската публика се стича за представление на Софийската опера и балет в столицата.

Японската публика се стича за представление на Софийската опера и балет в столицата.

Ето някои от впечатленията на японската публика, записани от БНТ при предишните турнета на Софийската опера и балет: „Гостуването на Софийската опера в Япония е много важно събитие. Изключителен театър, един от най-добрите в света”.

След представление на

След представление на "Турандот" в Япония при предното турне.

„Софийската опера не се уповава единствено на прочутата магия на българските гласове, а има таланта и потенциала да бъде един от първите оперни театри в света – съвременен театър, органично вплел в едно певческо майсторство, оркестър, хор, музикално ръководство и режисура, която превръща всички на сцената – и солисти, и хористи, и статисти в актьори. Те не само пеят до съвършенство партиите си, но и играят – както във всеки драматичен театър.”

Зад кулисите на най-голямата в Токио зала -

Зад кулисите на най-голямата в Токио зала - "Бунка Кайкан". Тук са оставили следи всички гостуващи през последните десетилетия артисти и оперни театри.

„Софийската опера отстоява своята артистична и музикантска идентичност и е един съвременен оперен театър с многопосочно въздействие върху публиката.”

Седмото турне на Софийската опера в Япония: 11 представления на „Турандот“ и „Кармен“

„Много можем да научим от постановката на „Джоконда”, за първи път играна в Япония”.

„Турандот” е с иключителни гласове. Оркестърът е много добър. Сцената е много ефектна, органично слят спектакъл”.

В първите и следващи гастроли на Софийската опера са участвали Гена Димитрова, Ана Томова- Синтова, Никола Гюзелев и много други.

На въпрос на журналист към Николас Пейн - директор на международната асоциация „Опера Европа“, членове на която са 187 оперни компании от 42 страни, включително и нашия театър, по какво Софийската опера и балет се отличава от западните оперни театри, той отговоря: „Тук има нещо, което в повечето западни театри е загубено. Чувството за ансамбъл, за екип. Вашата опера има идентичност. Докато западните опери, които наемат за спектаклите си певци от цял свят, все повече се уеднаквяват. Кажете, къде другаде по света може да бъде поставен целият „Пръстен на нибелунга“ с изцяло национален състав?“

https://www.24chasa.bg/ojivlenie/article/7035536