Със специален чартърен самолет на оперния фестивал в Бидгошч пристигна съставът на Софийската опера и балет. Това е първият чуждестранен музикален театър, който представи своя спектакъл на тазгодишното 25-то издание на фестивала. Българите представиха, приетата с големи овации от публиката, единствена опера на руския композитор Александър Бородин „Княз Игор“. Това рядко поставяно произведение привлече меломаните от всички краища на страната.
От една страна рядко поставяната в Полша опера на Бородин, върху която композиторът е работил цели 18 години, а от друга страна известните гласове на български хорове и солисти. Всичко това беше като магнит за публиката, която вярно следеше, пресъздадената в костюми и сценография, реалност на Русия през 12 век, тормозена от нападенията на номадското племе на половците.
Предимство на представлението бяха живописните колективни сцени, отразяващи атмосферата на непрекъснатите битки, както и солистите, изпълняващи главните партии. Сред тях бе белоруският баритон Станислав Трифонов, който се превъплати в ролята на княз Игор, борещ се срещу куманите. Артистът е свързан със софийската опера от 10 години.
Въпреки че Княз Игор, предвид историческата тематика, е опера с преобладаващи мъжки роли, все пак истинската перла за сопрано певиците е партията на Ярославна – жената на княз Игор. В интерпретацията на Габриела Георгиева - Ярославна бе представена и като властна и притеснена за съдбата на мъжа си. Георгиева. Ярославна: В историята на оперните фестивали в Бидгошч това е второ представяне след това на 21.
Истински успех постигнаха българските хорове и известните половецки танци, които завършиха над 3-часовия спектакъл. Могъщата музика, вдъхновена от руския фолклор, както и от ориента, отрази красотата и самобитността на живота на половците.
https://bydgoszcz.tvp.pl/37003575/pokazali-bulgarskie-chory-i-slynne-tance-polowieckie