Интересът на чуждестранните туристи за посещение на опера и балет в България се засилва. Това е станало известно от срещата на служебния министър на туризма Стела Балтова с директора на Софийската опера и балет Пламен Карталов, съобщиха от Министерството.
Български туроператори активно работят за привличането на туристи с цел оперен туризъм, който се съчетава с посещение на културно-исторически забележителности. Чужденци от над 15 страни вече са били на опера и балет в София, е заявил. Карталов. Основните пазари са от Германия, Швейцария, Норвегия, Англия, Италия, Австрия. Дори има посещения от Япония и САЩ, като наскоро 96-годишна американка специално е дошла в България с тази цел. Всяка събота от съседна Сърбия са започнали да идват по два автобуса туристи с цел да се насладят на представленията на българската опера и балет.
Двамата са очертали като приоритет готовността на Софийската опера и балет за по-ранното обявяване на календара на представленията за година напред, за да може да бъде разпространяван от туроператорите навън. Също така задълбочаване на сътрудничеството между двете институции с цел реклама на България. С подобни посещения се диверсифицира българският туристически продукт, като страната ни се превръща в целогодишна дестинация, е отбелязала министър Балтова. Според нея идващите туристи за опера и балет са хора с интерес за получаване на нови знания, които допълнително разглеждат културно-историческите обекти на столицата и региона. Това допринася за развитието на нови туристически програми, които досега оставаха неизползвани. Освен това те отсядат във висококатегорийни хотели, търсят луксозни превози и ресторанти, пазаруват.
В България идват организирани "Вагнерови общества" от цял свят. От Холандия дойдоха много посетители специално за постановката на "Пръстенът на нибелунга", е обяснил Пламен Карталов. Все повече нараства делът на билетите, които са купени онлайн от чужденци. Например за "Пръстена на нибелунга" около 65 на сто от посетителите не са били българи.
/ГИ/
/Екатерина Тотева, БТА/