Близо една трета от продажбите на билети на Софийската опера и балет за 2016 г. са направени онлайн. Увеличението е рекордно - 17 пъти, в сравнение с 2012 г., съобщават от операта.
Основна роля за увеличението има въведеният чрез ePay.bg онлайн модул за продажба на операта. След регистрация и плащане клиентът получава имейл с електронен билет, който не е необходимо да бъде разпечатван. Преди представлението на входа се показва само прикаченият файл от имейла, директно от екрана на смартфона.
"Тази система не само е модерна и технологична. Чрез нея се опитваме да насърчим любителите на операта да мислят повече за природата, като не купуват хартиени билети и не разпечатват електронни или ваучери. Тази новост има още един ефект - забелязва се значително увеличение на чуждестранната ни публика, както и на посетителите от България на възраст между 18 и 45 години", казва заместник-директорът по административните въпроси Христина Станева.
По думите й нововъведенията продължават. Сега се работи по мобилна версия на сайта на Софийската опера и балет. Скоро театърът ще има и собствено мобилно приложение, което ще дава информация за програмата и представленията.
/МХ/
София, 21 февруари /Пенка Момчилова, БТА/