Надя Кръстева гостува като Далила на 27 и 29 януари
„Огненото изпълнение на българското мецосопрано Надя Кръстева като прелъстителка, напълно съзнаваща своето могъщество, представя абсолютно завършена комбинация от вокално майсторство, чувственост и невероятно силно сценично присъствие. Като прибавим към тази комбинация и удивително гъвкавите движения на нейното тяло, тя придава изцяло нови измерения и величина на този характер, с нюанси на грация, изящество и финес , които рядко се появяват в традиционните изпълнения на Далила като безжалостна и лукава жена, решена на отмъщение. Най-впечатляващото от всичко, гласът на Кръстева - перфектно съчетание от голям диапазон, сочни и богати тонове и подвижност – направи нейният дебют в операта на Сан Диего зашеметяващ.” Това пише Ерика Майнер в „Операпулс” за дебюта на Надя Кръстева в ролята на Далила в операта в Сан Диего (САЩ).
"Мецосопраното Надя Кръстева е с изградена международна кариера, с един шлифован глас, с красив колорит и увереност в целия диапазон. Тя е дарена и с изключителни актьорски качества. Подпомогната от Леда Лойодиче при танците, разкрива неподозиран талант на балерина. Изгражда един изключително чаровен образ на непостоянната, съблазнителна и похотлива Далила.
Заслуга на майсторството на режисьора Уго де Ана е и един финален щрих на почти "християнско" милосърдие спрямо презрения и осмян герой, за неговото предателство, докаран до слепота и немощ." - Цитат от рецензията на Андреа Мерли, сп. „L’opera” за софийската премиера на „Самсон и Далила“ от Самий Сен-Санс.
Мецосопраното Надя Кръстева е родена в София. Завършва Националната музикална академия „Панчо Владигеров“, специалност „Оперно пеене“, в класа на проф. Жасмина Костова, а след това специализира в академията на Борис Христов в Рим при Анита Чиркуети.
Работила е в Държавната опера в Стара Загора. През 2002 г. получава покана от Виенската опера и Надя Кръстева бързо се превръща във водеща фигура и любимка на публиката във Виена, където дебютира като Фенена в „Набуко” и изпълнява с огромен успех почти всички големи мецосопранови партии като Кармен („Кармен”), Леонора („Фаворитката”), Адалджиза („Норма”), Сара („Роберто Деверьо”), Еболи (във френската и италианската версия на „Дон Карлос”), Мария Джезуалдо („Джезуалдо”), Улрика („Бал с маски”), Жулиета („Хофманови разкази”), Марина („Борис Годунов”), Прециозила („Силата на съдбата”), Мадалена („Риголето”), Олга („Евгений Онегин”, Сузуки („Мадам Бътерфлай”) и др.
Надя Кръстева пее редом с имена като Едита Груберова, Пласидо Доминго, Агнес Балтса, Анна Нетребко, Марсело Алварес, Нийл Шиков под ръководството на знаменити диригенти като Зубин Мета, Сейджи Озава, Фабио Луизи, Рикардо Мути, Адам Фишер, Юлиян Ковачев, Даниеле Гати. Участва в продукции на режисьори като Франко Дзефирели, Уго де Ана, Петер Конвични, Вера Немирова, Марко Артуро Марели. Публиката я аплодира не само във Виена, но и в Париж, Берлин, Москва, Токио, Милано, Цюрих, Амстердам, Мюнхен, Чикаго, Далас, Сан Диего, Сантандер, Валенсия, Хамбург, Пекин, на Арена ди Верона, в Санкт Маргаретен.
Известната българска оперна певица покорява и сцената на „Лирик опера” в Чикаго, където пее в операта ”Кармен” от Ж.Бизе, а нейни партньори са американците Брендън Йованович, Кайл Китълсън и др. Ръководството на театъра смята, че „сензационното мецосопрано Надя Кръстева танцува и пее в ролята на циганската съблазнителка, като никой друг днес!”
Надя Кръстева гостува непрекъснато на най-престижните оперни сцени и музикални фестивали в Европа, САЩ и Япония – както с всички изброени роли, така и с партии като Далила, Амнерис, Принцесата („Русалка”), Венус („Танхойзер”), Реквиемите на Верди и Моцарт, Девета симфония на Бетовен, оперни гала концерти и солови рецитали.
През октомври 2013 г. Надя Кръстева дебютира в Миланската Скала като Амнерис в „Аида”, по-нататък следват гостувания в Берлин със същата роля, както и с Прециозила в Мюнхен, Адалджиза и Жулиета във Виена, премиера на Кармен и др.
На 11 декември 2014 г. Надя Кръстева пя Далила на премиерата на операта „Самсон и Далила” в Софийската опера и балет. В същата роля този път тя ще участва на 27 януари от 19.00 ч. и на 29 януари от 16.00 ч.