Примадоната ще участва този вторник в спектакъл на операта "Норма". Чедолинс е една от големите съвременни изпълнителки на партията. В календара й с ангажименти редовно присъстват участия в престижни оперни театри като Скалата, Ла Фениче или театро Сан Карло в Неапол.
За Фиоренца Чедолинс Норма е една от коронните й роли. Въпреки че пее тази партия често смята, че винаги има какво ново да добави като емоция и присъствие на сцената. Харесва дълбочината в този образ, която позволява богатство от интерпретации. Чедолинс е и първата изпълнителка на партията в постановката, която Уго де Ана прави през 2003 година в Токио. Това е същият спектакъл, който от този сезон Софийската опера притежава в репертоара си.
Фиоренца Чедолинс: Уго де Ана е един много специален режисьор за моята кариера. Емоционално съм свързана с тази постановка на Норма, защото участвах в самото й създаване. Тогава бях много млада, но се справих добре. Първото нещо, което направих, като влязох във вашия театър е да отида на сцената и да видя построения декор и веднага си спомних как на самата премиера в Токио, на първото ми излизане от тавана падат листа и понеже на премиерата те бяха много повече, отколкото на репетициите, аз така се засилих, подхлъзнах се на мрамора и за секунда си казах "Ето, тука почна и свърши Норма", но успях да запазя равновесие и в крайно сметка имах голям успех в този спектакъл.
Въпреки, че е в активна кариера Чедолинс държи да отделя и време за преподаване. Нейните майсторски класове се раждат като отговор на многобройните молби на млади певци да им дава съвети в началото на пътя им в операта. Не приема, че един артист трябва да започне да преподава едва, когато е изконсумирал докрай своята сценична изява. Настоява, че само един активно пеещ човек знае какви са актуалните изисквания на театрите към младите артисти.
Миглена Стойчева