Премиерата на „Евгений Онегин” - за първи път у нас според изискванията на Чайковски - в.24 часа
20 апр 2016

Премиерата на „Евгений Онегин” - за първи път у нас според изискванията на Чайковски - в.24 часа

https://www.24chasa.bg/Article/5442935

За новата, международна постановка на „Евгений Онегин”, чиято премиера ще бъде на 22 април, на Софийската опера и балет, акад. Пламен Карталов казва: „Средната възраст на певците в нея е 29 години. Ние изпълняваме желанието на Чайковски. В операта ще играят само млади певци от България и Русия. Имаме една изпълнителка от Румания и един изпълнител от Китай.”

Диригентът Заурбег Гугкаев е на 30. Изпълнителите на ролята на Евгений Онегин - Атанас Младенов, Алек Аведисян и Константин Бржински също са по на 30 години. Режисьор ще е Вера Петрова.

Ролята на Татяна ще изпълняват 30 годишните Лилия Кехайова и Наталия Павлова, а Гергана Дудина е на 26 години.

В останалите роли ще участват:

Олга – Глория Кънева – 22 ; Ирина Шишкова -32; Ларина – Александрина Стоянова -30; Ленски – Илья Саливанов – 27; Хрисимир Дамянов – 28; Филипевна – Весела Янева – 21; Гремин – Ли Шу Ксин – 22 ; Трике –Емил Павлов – 23 и др.

За певците в „Евгений Онегин” Чайковски пише до своя издател Юргенсон, който издава клавира на операта, че са му нужни не само изпълнители от Консерваторията, но и : „…певци, които освен това ще играят просто, но добре. Нужна ми е постановка, която да не е разкошна, а действието й да се развива през 20-те години на нашия век (XIX).”

По-нататък композиторът изтъква в писмото си, че тази опера не е за етиопски принцеси и затова няма сценични ефекти. „Но поетичността, човечността, простотата на сюжета, заедно с гениалния текст, ще заместят тази липса. Аз съм влюбен в образа на Татяна. Очарован съм от стихийността на Пушкин. Пиша музика, заради него, защото поезията му непреодолимо ме влече. Напълно съм потънал в съчиняване на операта, но ми се струва, че тя е обречена на неуспех и няма да привлича вниманието на маститата публика. Обаче онези, които са способни да открият в операта музикално произведение, обикновени, прости, общочовешки чувства - далеч от трагичното и театралността, надявам се, че ще останат доволни…

Успехът на тази опера трябва да започне отдолу- не отгоре. Не театърът ще я направи известна, а напротив – публиката, когато се запознае с нея, ще я хареса…”