Софийската опера и балет въведе иновативни технологични възможности за закупуване на билети. Нововъведенията ще допринесат представленията в Операта да бъдат по-достъпни за всички ценители на оперното и балетното изкуство в България.
Представяме ви кратко интервю с г-жа Христина Станева, Заместник-директор на Софийската опера и балет.
- Вече има възможност да се плаща на билетната каса с карта. Как го постигнахте и каква очаквате да е ползата от това нововъведение?
Отскоро е въведена още една възможност за заплащане на билети на касата с карта - чрез ПОС терминално устройство. В днешно време разплащането с карта е необходимост. На касата на Операта могат да се използват основните видове карти.
- За широката публика може би ще е изненада да открие, че може да се купуват билети за оперните и балетни спектакли и от касите на Easy Pay. Какво ви насочи към търсене на това решение?
Идеята е Софийската опера да улесни по възможно най-добрия начин своята публика. През 2013 г. директорът на Софийската опера г-н Карталов сподели с мен идеята за организиране на групови посещения от Софийска област.
Използването на съществуващата широка мрежа на каси на Easy Pay значително би улеснило постигането на тази цел – осигуряване на достъп до представленията на Софийската опера за гражданите от цялата страна.
Разбира се, това не изключва град София, където също има много каси на Easy Pay и партнирането с тях е улеснение за нашите посетители.
Закупените през тях билети се представят на входа на Операта и влизането се осъществява чрез сканиране на бар кода, отпечатан на тях.
- И досега билети можеше да се купят от сайта на Софийската опера. Какво е новото в това отношение?
Има тенденция в световен мащаб търсенето на информация да става чрез мобилните устройства, най-вече от телефоните, което ме кара да мисля, че ще надмине дори търсенето й от компютър. Посетителите на Софийската опера вече лесно и бързо могат да закупят билети през мобилните си телефони на www.operasofia.bg, чрез платформата за електронно разплащане ePay.bg.
Новото удобство е, че вече не се налага посетителите да минават през билетната каса на Операта, за да заменят разписките с билети.
Сега входът се осъществява чрез сканиране на баркода, отпечатан върху разписките. Нещо повече, баркодът може да се сканира и директно от мобилното устройство.
- Какво ново предстои да се въведе в Операта?
Имаме желание да се разработи приложение /app/ за мобилни устройства, с което да улесним запознаването на нашата публика със събитията в Операта.
Интервюто взе Галина Минчева, ПР на Софийската опера и балет