Екип с добър финансов директор, баланс между вкуса на публиката и художествената стойност на спектаклите и най-малко 5 привлекателни артистични имена е рецептата за успех на Сатирата. Откакто е начело на театъра директорът Здравко Митков е вдигнал заплатите с 11%, а на Сцената гастролират и успешни копродукции като "Арт" и "Спанак с картофи".
Здравко Митков, директор на Сатиричния театър: "В известен смисъл сме щастливци, защото предлагаме хумор. Имаме проблеми, пак ще се върна на това, да намираме онзи хумор, който да носи и някакви допълнителни бонуси в усъвършенстването на човека".
На фестивали, световни турнета и възпитаване на публиката от ранна възраст залага акад. Пламен Карталов. Директорът на Софийската опера все още разказва с възторг за Вагнерианците, дошли в България заради нашата опера. Казва, че методиката на МК има и предмиства, и недостатъци. Благодарение на нея обаче трупата има 40 чисто нови музикални инструмента.
Акад. Пламен Карталов, директор на Софийската опера и балет: Нова техника, осветление на сцената. Това го купихме със собствените приходи. Над 1 млн. лв. ние сме инвестирали благодарение на тази методика.
И докато едни се готвят за поредното турне, а представленията са разпродадени месеци напред, според други методиката буксува и дълговете растат. В Старозагорската опера отдават това на лошия мениджмънт на старото ръководство.
Красимир Червилов, зам.-директор на Държавна опера - Ст. Загова: "МК ни дава 6 лв. Тези 6 лв. ни дават възможности да покриваме нашите заплати, които всеки месец са в размер на 120-140 хил. лв. за нашия състав и средства за разходи. "
На минус 700 хил. лв. бе и Благоевградският театър. В същото неизгодно положение се намираха още 7 културни института. За да се изправят на крака Културното ведомство реши да занули дълговете им.