Премиерата на балетния спектакъл “Спящата красавица” в петък в Софийската опера мина повече от успешно. Наред с непоклатимите професионалисти като вълшебната Веса Тонова на сцената се появиха деца от балетното - от най-малките петокласници до завършващите училището. Спектакълът беше дебют за примабалерината Маша Илиева, която този път не игра коронната си Фея Люляк, а беше режисьор и постановчик. Дебютира и звездата Марта Петкова - както се очакваше, неотразима в ролята на Аврора. На много от младите попълнения в състава на балетната трупа бяха поверени значителни роли. Емил Йорданов беше истински красив принц - елегантен, с висок и лек скок и прецизни крака.
Кордебалетът танцува “по конец”, всички па дьо троа, катр и т.н. бяха в пълен синхрон, а децата, които едва от месеци са в Националното училище за танцово изкуство, бяха точни, изящни и почти без грешка.
Дългият и иначе отегчителен оригинален вариант на “Спящата” беше очистен от ненужните от сюжетна и естетическа гледна точка моменти. По този начин приказката стана компактна, увлекателна и красива за гледане (продължава само 2 часа). Най-новият български вариант на прочутото произведение на композитора Чайковски и хореографа Мариус Петипа може би е по-занимателно от руските варианти и заради голямата артистичност на балетистите в трупата на Софийската опера.
Колкото до костюмите, те са разкошни - със святкащи скъпоценни камъни, пищни бродерии и смешни “царски” одежди. На фона на красивите декори и с чудесната игра - и балетна и арстистична, “Спящата красавица” е точно това, което трябва да бъде - прекрасен, приказен балет.
Връюка към публикацията